DÁP (Digitális Állampolgárság Program) Törvény Felkészülés - Szakmai Fórum
Főbb témák
A rendezvény főbb témái:
- A Digitális Állampolgárság Program(DÁP) főbb céljai, pillérei és eszközei
- Elektronikus kapcsolattartás, azonosítás
- Milyen szervezeteknek és mi lesz kötelező?
- Milyen alapvető szolgáltatások lesznek, és ki nyújtja azokat?
- A szolgáltatások felügyelete
- A levéltár és a DÁP törvény hatálya alá tartozó szervek kapcsolata
- Vállalati felkészülés a DÁP törvény kapcsán – MVMvállalati ESETTANULMÁNY
- Az elektronikus ügyintézés múltja, jelene egy közműtársaságnál - Avagy hogyan készüljünk a DÁP törvényre: a BKM vállalati gyakorlata
- Közmű szolgáltató elektronikus ügyintézési törvényből eredő kötelezettségeinek teljesítése a gyakorlatban – A Vízművek tapasztalatai
- Vállalati gyakorlat, eddigi tapasztalatok az elektronikus ügyintézésben – EON előadása
Előadók
Rendezvényünk előadói:
- Gelencsér György, Dokumentumkezelési szakterületvezető,E.ON Ügyfélszolgálati Kft.
- Gróf Károly, Dokumentumkezelési osztályvezető, Adatvédelmi tisztviselő,Fővárosi Vízművek Zrt.
- Neumann Katalin, Szakmai vezető Digitalizáció és működésmenedzsment igazgatóság, MVM Ügyfélkapcsolati Kft.
- Sikolya Zsolt, Elnökségi tag,Magyary Zoltán E-közigazgatástudományi Egyesület
- Solcz-Ujvári Magdolna, Osztályvezető,BKM Nonprofit Zrt.
- Závoczki Adrienn, Osztályvezető Szakmai Koordinációs Igazgatóság,Magyar Nemzeti Levéltár
Kinek ajánljuk?
A rendezvény szólni kíván mindazon vállalatoknak, akik digitális szolgáltatás biztosítására kötelezett szervezetnek minősülnek:
- a hulladékról szóló törvény szerinti hulladékgazdálkodási közszolgáltatási résztevékenység körébe tartozó szolgáltatást nyújtó,
- a távhőszolgáltatásról szóló törvény szerinti távhőszolgáltató,
- a földgáz egyetemes szolgáltatásra jogosult felhasználó részére földgáz-kereskedelmi szerződés vagy elosztóhálózat-használati szerződés alapján nyújtandó szolgáltatás nyújtó,
- a víziközmű-szolgáltatásról szóló törvény szerinti víziközmű-szolgáltatást nyújtó,
- a nem közművel összegyűjtött háztartási szennyvíz rendszeres begyűjtésére, gyűjtésére, elszállítására és elhelyezésére irányuló szolgáltatást nyújtó,
- a kéményseprő-ipari szolgáltatást nyújtó,
- az egyetemes postai szolgáltatást nyújtó,
- a villamos energia egyetemes szolgáltatásra jogosult felhasználó részére villamosenergia-vásárlási szerződés vagy hálózathasználati szerződés alapján nyújtandó szolgáltatást nyújtó,
- a hitelintézetekről és a pénzügyi vállalkozásokról szóló törvény szerinti hitelintézet és pénzügyi szolgáltató,
- az egyes fizetési szolgáltatókról szóló törvény szerinti pénzforgalmi intézmény, elektronikuspénz-kibocsátó intézmény és aPosta Elszámoló Központot működtető intézmény,
- a biztosítási tevékenységről szóló törvény szerinti biztosító és viszontbiztosító, valamint
- a befektetési vállalkozásokról és az árutőzsdei szolgáltatókról, valamint az általuk végezhető tevékenységek szabályairól szólótörvény szerinti befektetési vállalkozás és árutőzsdei szolgáltató,
- az Önkéntes Kölcsönös Biztosító Pénztárakról szóló törvény, a magánnyugdíjról és a magánnyugdíjpénztárakról szólótörvény, valamint a foglalkoztatói nyugdíjról és intézményeiről szóló törvény hatálya alá tartozó tevékenységet végző,
- a biztosítási tevékenységről szóló törvény szerinti biztosító egyesületi szolgáltatást nyújtó
- gazdálkodó szervezet.
Program
8:30 Regisztráció
8:50 Megnyitó a BusinessEvents részéről
9:00-10:30 A digitális állampolgárság törvény sarkalatos pontjai
- A Digitális Állampolgárság Program (DÁP) főbb céljai, pillérei és eszközei
- A törvény alapelvei, a legfontosabb alapfogalmak
- Mi marad meg az elektronikus ügyintézésről szóló törvényből, a SZEÜSZ-ökből, és mi változik?
- Elektronikus kapcsolattartás, azonosítás
- Milyen szervezeteknek és mi lesz kötelező?
- Milyen alapvető szolgáltatások lesznek, és ki nyújtja azokat? A szolgáltatások felügyelete
- A szervezetek együttműködése
- A bizalmi szolgáltatások és az eIDAS rendelet
Előadó: Sikolya Zsolt, Elnökségi tag, Magyary Zoltán E-közigazgatástudományi Egyesület
10:30-11:00 Kávészünet
11:00-11:45 A levéltár és a DÁP törvény hatálya alá tartozó szervek kapcsolata
- A Levéltár helye a közigazgatásban
- A Levéltár és a közfeladatot ellátó szervek közötti folyamatok ismertetése
- A Levéltár és a piaci szereplők érintkezési pontjai
Előadó: Závoczki Adrienn, Osztályvezető Szakmai Koordinációs Igazgatóság, Magyar Nemzeti Levéltár
11:45-12:45 Vállalati felkészülés a DÁP törvény kapcsán – MVM vállalati ESETTANULMÁNY
- Mi volt kötelező eddig egy közműre, és mi volt választható?
- Mi fog most változni a DÁP-törvény kapcsán?
- Mivel kell majd még megbirkóznia egy közműszolgáltatónak?
- Mikorra várhatóak a VHR-ek?
- Mi lesz a jövőben:
- a KAÜ-vel
- a rendelkezési nyilvántartással
- az AVDH-val
- és a jogosultságkezelési ügynökkel?
- Milyen kihívásokkal kell szembe néznie azoknak a vállalatoknak, akik működtetnek online Ügyfélszolgálatot?
- Mit jelent, hogy csatlakoztatott szakrendszerrel kell rendelkezniük?
- Mennyiben más a lakosságnak nyújtandó szolgáltatások, és a nem lakosságnak nyújtandó szolgáltatások esetében?
Előadó: Neumann Katalin, Szakmai vezető Digitalizáció és működésmenedzsment igazgatóság, MVM Ügyfélkapcsolati Kft.
12:45-13:45 Ebédszünet
13:45-14:45 Az elektronikus ügyintézés múltja, jelene egy közműtársaságnál- Avagy hogyan készüljünk a DÁP törvényre
- Az elektronikus ügyintézésre (digitális szolgáltatásokra) vonatkozó jogszabályi környezet várható változásai
- Digitalizációs menetrend- hatékony és jogszerű ügyintézési gyakorlat
- Szolgáltatások folyamatba építése
- Ügyintézés személyes megjelenés nélkül, papírmentesen
- Folyamatreorganizáció
- Szakterületi együttműködés- kik a szereplők? Kinek mi a feladata.
- Belső szabályozó dokumentumok
- iFORM-ok
- Írásos megkeresés (elektronikus ügyintézés) konkrét folyamatábrával illusztrálva
Előadó: Solcz-Ujvári Magdolna, Osztályvezető, BKM Nonprofit Zrt.
14:45-15:45 Közmű szolgáltató elektronikus ügyintézési törvényből eredő kötelezettségeinek teljesítése a gyakorlatban
- Személyre Szabott Ügyintézési Felület (SZŰF)
- Általános célú elektronikus kéreleműrlap szolgáltatás (ePapír)
- Központi Azonosítási Ügynök (KAÜ),
- Összerendelési Nyilvántartás (ÖNY),
- Biztonságos Kézbesítési Szolgáltatás (BKSZ – hivatali kapu),
- Ügyfél ügyintézési rendelkezésének nyilvántartása (RNY)
- Mi lehet még hasznos? Opcionális csatlakozások - Azonosításra Visszavezetett Dokumentumhitelesítés (AVDH).
Előadó: Gróf Károly, Dokumentumkezelési osztályvezető, Adatvédelmi tisztviselő, Fővárosi Vízművek Zrt.
15:45-16:00 Kávészünet
16:00-17:00 Vállalati gyakorlat, eddigi tapasztalatok az elektronikus ügyintézés kapcsán
- Az E.ON csoport egyetemes szolgáltatási üzletágának átadása utáni működési modellben, a DÁP változások hatásai és érintettsége
- E-okirat fogalmi és gyakorlati alkalmazása
- Hálózati engedélyeshez kapcsolódó szerződések vagy a versenypiaci ügyfelek esetében a szerződések aláírása, ügyfelek azonosítása
- E-posta jövőbeni feladatai
- Tárhely vagy kézbesítési csatorna?
- Hatóságok, cégek és magánszemélyek számára egyforma működést biztosít?
- Újra hitelesítés lehetséges megoldási felülete?
- Kötelező e-számlázás és a DÁP kapcsolódási pontjai
Előadó: Gelencsér György, Dokumentumkezelési szakterületvezető, E.ON Ügyfélszolgálati Kft.
17:00 A rendezvény zárása
Részletek
Rendezvény kezdete | 2024. Május 07. 9:00 |
Rendezvény vége | 2024. Május 07. 17:00 |
Részvételi díj (nettó) | 179,000 HUF+ÁFA |
Early Bird határidő | 2024. március 29. |
Helyszín | Lion's Garden Hotel |